سئو برای Social Media Signals

سوشال سیگنال چیست؟ انواع و دلایل اهمیت آن در سئو پارس پک

فعال باشید، پست هایشان را لایک کنید، نظر بدهید و در نظرات پست های شبکه خود تا آنجا که میتوانید کابران را به نظر دادن وادار کنید. برای این منظور میتوانید از آنها در خواست کنید تا در یک نظر سنجی در شبکه اجتماعی شما نظر بدهند، برای نظر دادن آنها مسابقه برگذار کنید و در قسمت نظرات با آنها صحبت کنید. برای دریافت سیگنال های شبکه های اجتماعی، در ابتدا باید اقدام به ساختن اکانت های خود در این شبکه ها کنید. پس از آن لینک سایت خود را در پروفایل هرکدام قرار داده و لینک شبکه ها را نیز در سایت خود قرار بدهید. باز هم احتمالا یک سؤال دیگر در ذهن شما مخاطبان وجود دارد، و آن هم دلیل وجود نداشتن تلگرام در این لیست است.

وقتی کاربری محتوای شما را می‌پسندد، با فشردن دکمه «لایک» علاقه خود را نشان می‌دهد. در شبکه‌های اجتماعی رشد و پیشرفت با سرعت خیلی بیشتر از سایت اتفاق می‌افتد علت آن هم وجود فضایی پر‌مخاطب است که توسط این شبکه‌ها به وجود آمده است. در این شبکه‌ها به همان سرعت که معروفیت و پیشرفت اتفاق می‌افتد، افت هم اتفاق می‌افتد. شما باید به صورت مستمر در این سوشال ها فعالیت داشته باشید و دائما با کاربران تعامل کنید تا از دید‌ها پنهان و محو نشوید. محتوای جامع و کامل که به تمام جنبه های موضوع پرداخته باشد، بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و توجه بیشتری جلب می کند. این ابزارها کمک می‌کنند تا به‌طور دقیق وضعیت سوشال سیگنال‌ها را پیگیری کرده و استراتژی‌های خود را بر اساس داده‌های دقیق‌تر تنظیم کنید.

به همین دلیل، این سیگنال‌ها باعث می‌شوند که محتوای شما به مخاطبان بیشتری برسد، که می‌تواند ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. ممکن است بعد از به اشتراک گذاشتن یک محتوای پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی، اوب‌سایت‌های دیگر به آن لینک دهند. این لینک‌ها به عنوان بک‌لینک‌های طبیعی شناخته می‌شوند و به بهبود اعتبار دامنه سایت کمک می‌کنند. اهمیت Social Signal در سئو از آنجا ناشی می‌شود که نشان‌دهنده ارزش و کیفیت محتوا از دیدگاه کاربران واقعی است. هر چه تعداد و کیفیت این سیگنال‌ها بیشتر باشد، احتمال بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو افزایش می‌یابد؛ بنابراین درک صحیح و استفاده هوشمندانه از سوشال سیگنال می‌تواند نقش کلیدی در موفقیت استراتژی‌های سئو ایفا کند. امروزه متخصصین سئو معتقد هستن که دریافت سوشیال سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند بر وضعیت رتبه گیری سایت در کلمه‌های کلیدی مختلف، موثر باشد و در نهایت به بهبود رتبه وب سایت کمک کند.

می‌تونید از ابزارهای شنود اجتماعی برای رصد عملکرد رقیبان تو شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و اون بینش‌ها رو در استراتژی و تولید محتوای خودتون به کار ببرین. در نهایت، سکوی شبکه های اجتماعی جاییه که مشتری ها و سرنخ هاتون بیشتر وقتشون رو اونجا میگذرونن. توجه کردن به این که کاربران شبکه های اجتماعی درباره چی صحبت میکنن و چطور با برند شما تعامل دارن، دید ارزشمندی برای بهینه سازی محتوای سایتتون بهتون میده. گوگل آنالیتیکس بیشتر برای تحلیل ترافیک وب‌سایت استفاده می‌شود؛ اما می‌تواند برای بررسی تأثیر سوشیال سیگنال‌ها بر ترافیک ارگانیک نیز بسیار مفید باشد. سوشیال سیگنال‌ها به عنوان یک معیار غیر مستقیم از کیفیت و ارزش محتوای یک وب‌سایت یا صفحه اینترنتی در نظر گرفته می‌شوند.

محتوای ویروسی در توییتر می‌تواند به سرعت در میان کاربران گسترش یابد و لینک‌های بسیاری به محتوای شما ایجاد کند که می‌تواند بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو را تسریع کند. وقتی محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و کاربران بیشتری آن را می‌بینند، شانس این که آن‌ها به وب‌سایت شما مراجعه کنند و محتوای بیشتری را ببینند، افزایش می‌یابد. این سیگنال‌ها خارج از خود شبکه‌های اجتماعی و معمولاً در فضای وب یا سایر پلتفرم‌ها رخ می‌دهند. سیگنال‌های خارجی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر اعتبار محتوای شما داشته باشند. یکی دیگر از راهکار‌های افزایش سوشال سیگنال، درخواست از کاربران برند یا صفحه برای اشتراک‌گذاری مطالب می‌باشد. این موضوع در چند ساله اخیر بسیار بهتر از هر زمانی بین کاربران ایرانی رواج پیدا کرده است.

گرچه سوشال سیگنال به انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی متفاوت و متعددی اشاره دارد اما لازم به ذکر است که یک محتوا را نباید به صورت یکسان و تکراری در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرد. مارکتر‌ها و مدیران وب سایت‌ها باید توجه داشته باشند که محتوایی که قرار است انتشار دهند، مناسب شبکه اجتماعی مد نظر باشد. اگر بخواهیم بگوییم که سوشال سیگنال برای اولین بار چه زمانی مورد توجه قرار گرفت و برای اولین بار نام آن مطرح شد، باید به سال ۲۰۱۰ میلادی بازگردیم. در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار دنی سالیوان از معروف ترین کارشناسان حوزه گوگل و مارکتینگ برای اولین بار مقاله‌ای با عنوان احتمال تأثیر سیگنال شبکه های اجتماعی بر رتبه وب سایت‌ها در موتور‌های جستجو نوشت. به نمودار زیر که گزارش سایت statista درباره میزان استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی است توجه کنید. گوگل دنبال چیست؟ جز آنکه دنبال جذب مخاطب و دنبال کردن نیاز کاربران است؟ پس وقتی چنین حجم حضوری از کاربران در سوشال وجود دارد قطعا گوگل هم به آن توجه دارد به خصوص که سیگنال‌های سوشال‌ها باعث تقویت EEAT سایت شما می‌شود.

تا انتها با من همراه باشید تا شما را با مفهوم سوشیال سیگنال و طریقه استفاده از آن به بهترین نحو برای کسب بهترین نتیجه آشنا کنم. رسانه های اجتماعی راهی عالی برای دیده شدن توسط مخاطبان بزرگتر است و به همین دلیل است که می تواند بخشی از استراتژی لینک سازی شما نیز باشد. هر چقدر از پلتفرم های اجتماعی بیشتری استفاده کنید؛ سیگنال‌های بیشتری به دست آورده و به سئوی بهتری می رسید. برای ساخت محتوای ویروسی، باید به‌دقت بازار هدف خود را شناسایی کنید و محتوایی خلق کنید که نه تنها جالب بلکه جذاب و قابل‌انتشار باشد. این روزها، شغل‌های رشته کامپیوتر یکی از محبوب‌ترین و پردرآمدترین مشاغل به شمار می‌روند.

اگر یک حساب کاربری بزرگ با تعداد فالوور بالا را مدیریت کنید از همان اول نسبت به دیگران جلو هستید و این ربطی به کیفیت محتوا ندارد. گوگل بک‌لینک‌ها را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل برای ارزیابی اعتبار و کیفیت یک سایت می‌داند. انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کسب‌وکار شما و درخواست از آن‌ها برای ایجاد محتوای مشترک و تبلیغ برند شما می‌تواند به سرعت شهرت آنلاین شما را تقویت کند. اگر یک محتوای واحد را برای تعداد زیادی از صفحات به طور یکسان به کار ببرید، هیچ قدم مثبتی در راستای ارتقای سئو انجام نداده‌اید. اشتراک‌گذاری مقالات یا پست‌ها در لینکدین می‌تواند به جذب مخاطب هدفمند کمک کند.

هر نوع تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف با اکانت مرتبط با برند وب سایت شما مفهوم سوشیال سیگنال را در برمی‌گیرد. درست است که لینک‌های نوفالو همانند سایر لینک‌ها نمی‌توانند رتبه سئو سایت شما را افزایش دهند؛ اما همچنان ترافیک سایت شما را افزایش داده و موجب ایجاد آگاهی از برند شما می‌شوند. علاوه بر این؛ این احتمال وجود دارد که کاربران یا برندهای مختلف با دیدن نام برند شما در پلتفرم‌های سوشال مدیا، به محتوا یا کسب‌وکار برند شما علاقه‌مند شده و تصمیم بگیرند در سایت خود به شما لینک دهند. این موضوع به شدت برای کاربران آزار دهنده بود و مدیران گوگل به همین دلیل تصمیم به کاهش ارزش لینک ها گرفتند و در جدیدترین الگوریتم های خود این کاهش اعتبار را اعمال کردند. اما مطمئنا باید جایگزین خوبی برای لینک ها در نظر گرفته میشد.انتخاب مدیران گوگل برای این موضوع، سوشیال سیگنال ها بودند. در آن زمان به تازگی شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک در بین مردم رواج پیدا کرده بودند و این میتوانست به خوبی میزان محبوبیت یک سایت در بین مخاطبان را بسنجد.

در ادامه این بخش از مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین راهکار های تقویت سوشال سیگنال خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم به صورت خلاصه سوشال سیگنال را معرفی کنیم، مجموعه فعالیت‌هایی نام دارد که افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی در مواجه با وب سایت شما انجام می‌دهند. بازدید از پست، لایک، کامنت و یا اشتراک‌گذاری یک پست در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران که مربوط به وب سایت مد نظر می‌باشد تماماً جزء فرایند سوشال سیگنال محسوب می‌شود. سوشیال سیگنال ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو، می توانند تاثیر قابل توجهی در سئو و جذب ترافیک به وب سایت داشته باشند. منظور از سوشال سیگنال (Social Signal)، هر نوع فعالیت وب سایت در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند شامل بازدید از مطلب، لایک‌ کردن، ارسال نظر و انتشار مطالب باشد.

سوشال سیگنال به مجموعه فعالیت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی اطلاق می‌شود که می‌تواند بر جایگاه یک وب‌سایت در نتایج جستجو تأثیرگذار باشد. این فعالیت‌ها شامل لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، کامنت‌ها و سایر تعاملات در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف است. موتورهای جستجو، این سیگنال‌ها را به عنوان نشانه‌ای از اعتبار و محبوبیت محتوا در نظر می‌گیرند. برای تقویت سوشال سیگنال و افزایش تعامل کاربران با محتوای خود، چندین راهکار موثر وجود دارد. محتوایی که برای مخاطب جذاب و مفید باشد، احتمال بیشتری دارد که به اشتراک گذاشته شود. علاوه بر این، استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری در تمام صفحات سایت، به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

منابع آموزشی متعددی برای آموزش سئو خارجی ارائه شده‌اند ، اما پیدا کردن دوره‌ای که بتواند به‌شکل اصولی مفاهیم سئو خارجی را تدریس کند و کارآموزان را به‌صورت کاربردی با این مفاهیم آشنا کند، ممکن است سخت و زمان‌بر باشد. به همین خاطر برای پاسخگویی به این دغدغه، ژاکت به کمک متخصصان حرفه‌ای و مجرب خودرو دوره سئو باکس را برگزار می‌کند. پینترست برای وب‌سایت‌های تصویری و بصری مانند سایت‌های آشپزی، طراحی، و مد بسیار مؤثر است. هر بار که کاربران تصویر یا پین شما را ذخیره می‌کنند، یک سیگنال اجتماعی به وجود می‌آید. برعکس، مدیریت جامعه ای که کاربران رو درگیر میکنه میتونه به کامنت گذاشتن بیشتر منجر بشه، که میتونه عمر پست ها رو طولانی تر کنه و به دیده شدن پست ها توسط افراد بیشتری کمک کنه.

خیر؛ لینک‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، لینکدین و یا یوتیوب مثل دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر نمی‌توانند رتبه سئو سایت شما را افزایش دهند. امروز قصد داریم به بررسی این مورد پرداخته و به سؤالی که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم پاسخ دهیم. شبکه های اجتماعی جایی هستن که مردم با برندها ارتباط برقرار میکنن، خدمات پس از فروش دریافت میکنن و به صورت آنلاین با دوستان خود معاشرت میکنن. وبسایت ها اطلاعات رو در اختیار کاربرا قرار میدن، اونها رو تو یه سفر هدایت میکنن و محتوای مفیدی رو ارائه میدن. ردیت و پینترست نیز دارای تعداد مخاطبان مطلوبی هستند و ارزش آنها در نظر گوگل نیز ارزش بالایی است.

سوشال سیگنال‌ها (مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها) معمولاً تأثیر غیرمستقیم بر سئو دارند. گوگل به‌طور مستقیم از آن‌ها به عنوان عامل رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند، اما می‌توانند به افزایش ترافیک سایت و تعاملات بیشتر کمک کنند. هرچقدر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به سایت شما مراجعه کنند. این بازدیدهای ارگانیک از شبکه‌های اجتماعی به سایت شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری جذب کند که در نهایت می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) به سایت‌هایی که ترافیک بالا و بازدیدکنندگان فعال دارند، امتیاز بیشتری می‌دهند. اساساً شبکه‌های اجتماعی و سئو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که افزایش ترافیک ارگانیک کمک زیادی به آن می‌کند.

با ما همراه باشید تا در این سایت آموزش سئو، اهمیت سوشال سیگنال در بهبود رتبه و دیده شدن وب‌سایت‌ها را کشف کنیم. سوشیال سیگنال یا سیگنال شبکه های اجتماعی به کارهایی گفته می شود که کاربران در شبکه های اجتماعی، در رابطه با وب سایت شما انجام می دهند. سوشیال سیگنال محدود به یک شبکه اجتماعی نیست؛ در هر شبکه یا پلت فرمی که رخ دهد؛ توسط ربات های گوگل شناسایی می شوند. اما برخی از شبکه های اجتماعی در نزد مردم بسیار محبوب تر هستند و گوگل آن ها را شناسایی می کند و توجه و اهمیت بیشتری به آن ها می دهد. میزان اعتباری که می توانید از این شبکه ها بدست بیاورید تماما بستگی به نحوه و میزان فعالیت شما در آن ها دارد.

با تحلیل این داده‌ها می‌توانید بفهمید که کدام نوع محتوا بیشترین تعامل را ایجاد می‌کند و این اطلاعات را برای تولید محتوای بیشتر از این دست استفاده کنید. وقتی کاربری نظر یا پاسخی به محتوای شما می‌نویسد، به نوعی با شما درگیر می‌شود. کامنت‌ها نشان‌دهنده‌ی عمق تعامل کاربران با محتوای شما هستند و می‌توانند به بحث‌ها و گفتگوهای بیشتری در مورد محتوا منجر شوند. تعداد لایک‌ها نشان‌دهنده میزان محبوبیت و جذابیت محتوای شما در بین مخاطبان است. به طور کلی، همه این وبسایت‌ها به شما امکان می‌دهند تا داده‌های مرتبط با سوشال سیگنال را جمع آوری کنید و از آن‌ها برای تحلیل و استفاده در کاربردهای مختلف استفاده کنید.

درک موتور‌های جستجو از سوشال سیگنال بسیار به درک آن‌ها از بک لینک‌ها مشابهت دارد. وجود فعالیت‌هایی همچون سیگنال دهی از شبکه‌های اجتماعی این مفهوم را به گوگل و دیگر موتور‌های جستجوگر می‌رساند که این محتوا از طرف کاربران نیز مورد تأیید است. تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش دید و جذب مخاطب هدفمند شود. تبلیغات به شما امکان می‌دهد که محتوای خود را به سرعت به کاربران بیشتری نشان دهید. یکی از ابزارهای مورد نیاز برای تمام متخصصان سئو، ابزار سرچ کنسول است که تسلط بر نحوه کار با آن، می‌تواند یک سئوکار را از سطح مبتدی به پیشرفته برساند. در این مطلب ضمن بررسی جامع Social Signal، به تأثیر آن بر سئو خارجی و راهکارهای بهره‌گیری مؤثر از آن خواهیم پرداخت.

به مرور زمان سوشیال سیگنال‌ها به عنوان یک عامل تأثیرگذار در سیستم رتبه‌بندی موتورهای جستجو شناخته شدند. هرچند گوگل مستقیماً تأیید نکرده است که سوشیال سیگنال‌ها یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی هستند اما شواهد نشان می‌دهد که تعاملات اجتماعی می‌توانند به بهبود سئو و رتبه‌بندی صفحات کمک کنند. با استفاده از روش‌های فوق، می‌توان سوشال سیگنال را افزایش داد و بهبود محتوای وب سایت و جذب ترافیک بیشتر را تجربه کرد. همچنین، برای بهبود سئو سایت، نیز توصیه می‌شود از روش‌های فوق استفاده کرده و تلاش کرد تا سوشال سیگنال و رتبه‌بندی سایت بهبود یابد. در طول تاریخ موتورهای جستجو، بک لینک ها همیشه مهم ترین عامل رتبه بندی بوده اند. اما اگر شخصی با یک لینک به یک صفحه وب توییت کند، در واقع هیچ ارزش لینکی را مانند بک لینک در یک صفحه وب به وب سایت شما ارسال نمی کند.

همه این موارد جدا از نوع متنی که کامنت می شود، تاثیر و بازتاب مثبتی از تعاملات برند شما با کاربران دارد. اگه شما یه کسب و کار بزرگ هستین، ممکنه متخصصان سئو و شبکه های اجتماعی شما تو بخش ها یا تیم های جداگانه ای فعالیت کنن. لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای، بیشتر بر روی محتوای تخصصی و کسب‌وکارها متمرکز است. لینکدین می‌تواند به تولید سوشیال سیگنال‌های با کیفیت بالا کمک کند، زیرا کاربران این پلتفرم معمولاً حرفه‌ای‌ها و متخصصانی هستند که محتوای معتبر و مفید را به اشتراک می‌گذارند. در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را به دست مخاطبان بیشتری برسانید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و محبوب می‌تواند بازدید محتوای شما را افزایش داده و احتمال تعامل کاربران را بیشتر کند.

متن مخفی متنی دارای همان رنگ پس‌زمینه است که در خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار می‌گیرد. برای بررسی و چک کردن میزان و چگونگی عمکلرد سیگنال شبکه های اجتماعی ابزار وجود دارد که یکی از بهترین آن ها وب سایت Blackhatlinks است. پس از این که وارد سایت شدید، در کادری که در وسط صفحه قرار دارد آدرس صفحه (شبکه اجتماعی) را وارد کنید. تقویم محتوایی منظمی را جهت تولید و انتشار محتوا در هر شبکه اجتماعی در نظر بگیرید، فراموش نکنید که راز داشتن یک کمپین سوشیال سیگنال موفق و اثر گذار، استمرار در تولید محتوا و برانگیختن شوق کاربران جهت ایحاد تعامل فعال است. با ایجاد هر پیام مثبت یا منفی برای اکانت مرتبط یک وب سایت اینترنتی این سیگنال به سمت گوگل ارسال می‌شود که سایت کسب و کار مد نظر برای کاربران محبوب بوده است و حالا در شبکه‌ های اجتماعی مختلف، در رابطه با آن صحبت می شود.

روزی که پلتفرم‌های اجتماعی نوینی مانند اینستاگرام (Instagram) ظهور کردند، شاید کسی تصور نمی‌کرد که در مدت کوتاهی به ویترینی بزرگ برای برندها و ابزاری قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) تبدیل شوند. اما امروز، این فضاها نه‌تنها به عنوان ابزار تبلیغاتی، بلکه به عنوان سکویی (Platform) برای تعامل و جلب اعتماد کاربران شناخته می‌شود. این رشد چشم‌گیر باعث پیدایش مشاغل جدیدی مانند متخصص تبلیغات اجتماعی (Social advertising specialist)، اینفلوئنسر مارکتر (Influencer Marketer) و تحلیلگر داده (Data Analyst) برای تحلیل سوشال سیگنال شده‌است. هر یک از این نقش‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با بهره‌گیری از قدرت سوشال سیگنال برای تاثیر مثبت بر روی سئو و بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) خود استفاده کنند. در این مقاله از بخش آموزش سئو، به بررسی دقیق تأثیر سوشال سیگنال بر سئو (SEO) پرداخته و راه‌های بهره‌برداری از آن را تحلیل خواهیم کرد. لایک‌ها و سایر واکنش‌های احساسی در شبکه‌های اجتماعی، ساده‌ترین و در عین حال یکی از مهم‌ترین انواع سوشال سیگنال هستند.

استفاده هوشمندانه از داده‌های سوشیال سیگنال می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری برای استراتژی‌های سئو و بازاریابی خود بگیرید و نتایج بهتری را در بلندمدت به دست آورید. همچنین می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی و محتواهای خود را بهینه‌سازی کنید تا بیشترین تأثیر را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. داده‌های سوشیال سیگنال می‌توانند به شما کمک کنند تا استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید. افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری در محتوای خود نیز می‌تواند فرآیند به اشتراک‌گذاری را برای کاربران ساده‌تر کند. به‌طور کلی ترکیب موفق سیگنال‌های داخلی و خارجی می‌تواند به شما در ایجاد یک حضور قوی و تأثیرگذار در فضای آنلاین کمک کند.

مهم‌ترین هدف الگوریتم‌های گوگل فراهم کردن مناسب‌ترین پاسخ به سؤالات کاربران است. بنابراین طبیعی است که نتایج حاصل از سوشال مدیا به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی توسط این الگوریتم‌ها در نظر گرفته نشود. علاوه بر داشتن سایتی کاربرپسند، می‌تونید با ایجاد محتوایی که کاربرها دوست دارن باهاش درگیر بشن، عملکرد خودتون رو در شبکه‌های اجتماعی موثرتر کنید. با استفاده از پرسوناهای خریدار، می‌تونید بدونین که مخاطبان و مشتریان شما بیشتر تو کدوم کانال‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنن. از روش های کلاه سفید دیگر، برقرای ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری